Tuesday, January 12, 2010

NR 5 - Kivikase kokkuvõte


Olen režissöör ja valin Kivikase ühe teose, millest teen filmi. Miks ma selle valisin? Kes on näitlejad? Kirjeldan võimalikult täpselt ühe stseeni tegevuspaika.

A. Kivikas "Jaanipäev"

Valisin selle teose seetõttu, et see räägib 20 sajandi alguse elust, sellest milline oli siis eluolu ja suhted. Saan paralleele tuua tänapäevaga. Teoses on ka väga hästi kirjeldatud tegelaste emotsioone, mõtteid, muresid, mida on hea kujutada. Kuna ma ise olen ka üsna tundeinimene, siis see Kivikase jutt oleks minule kõige meelsam.

Näitlejatest ma ei tea midagi ja seetõttu ei oska ma ka endale näitlejaid valida hetkega, kuid kuna tööjuhend nii käsib teha, siis tuleb. Võtan siitsamast lähedal Vanemuise näitlejad ja valin näo järgi, kes millisesse rolli kõige rohkem sobiks, sest muu järgi ma ju valida ei oska.

Peremees ja perenaine oleksid Kais ja Raivo Adlas. Nooreks perenaiseks Marika Barabanshtshikova
.
Perepoeg Margus Jaanovits.

Kujutan stseeni, kus perenaine lamab surivoodil ja meenutab oma elu. See on hämar talutuba. Oli küll päikseline hommik, kuid puud akna taga varjasid valguse. Vana tumepruuni mööbliga, kõik on kulunud ja väsinud. Keset tuba asub voodi, kus lebab paksude tekkide all perenaine, kõige peal lillemotiividega pealistekk. Tema kõrval öökapil kruus veega ja lillevaas aasalt korjatud lilledega. Õhus on aja ja vanaduse hõngu.

No comments:

Post a Comment